Bali : Tanrıların Adası

Pirinç tarlaları, Bali

Singapur aktarmasıyla 13 saatlik bir uçuşun ardından, Endonezya’nın 17.500 adasından biri olan Bali’deyiz.

Başkent Denpasar’da bulunan havaalanında bizi rehberimiz Suat (aslında adı Suatra, fakat Türk misafirleri kendisine Suat olarak hitap ediyormuş) karşılıyor.
8 günlük Bali yolculuğumuzu 2 farklı bölgede kalacak şekilde planlıyoruz.
İlk durağımız Ubud.

Evlerini, tapınaklarını görüp resim galerilerini, ahşap oyma atölyelerini, geleneksel pazarlarını, pirinç tarlaları ve botanik bahçelerini gezip Balili dansçıların geleneksel gösterilerini izleyebileceğiniz, muhteşem bir doğanın içinde yer alan Ubud’da gerçek Bali’yi görüp kültürünü tanıyabilirsiniz.

Monkey Forest, Ubud
Biz turumuza Monkey Forest ile başlıyoruz. Girişinde Pura Dalem tapınağının bulunduğu bu kesif orman, gri tüylü ve obur maymunlarla dolu. Güneş gözlüğünüzü başınızın üzerinde unutmayın sakın; yoksa gözlüğünüz tetikte bekleyen bu obur maymunlardan birinin olabilir. Başrolunu Julia Roberts’ın oynadığı Eat Pray Love filminden bazı sahneler de bu ormanda çekilmiş.

Resim galerilerini ve ahşap oyma atölyelerini gezdikten sonra çok çeşitli bitki ve meyvelerin yetiştirildiği botanik bahçelerinden birine geliyoruz. Biz de değişik çay ve kahveleri tadıyoruz. Bunlardan biri Luwak kahvesi. Luwak kahvesinin yapılışı biraz ilginç. Luwak aslında kedi ve tilkiye benzeyen küçük bir hayvan. Luwak, kahve meyvelerini yiyor ama çekirdekleri sindiremiyor. Dışarı atılan kahve çekirdekleri toplanıyor, iyice yıkanıyor ve kavruluyor. Hazırlanışı ise türk kahvesine benziyor. Biz de küçük bir kavanoz satın aldık, fakat yapılışını anlattıktan sonra Türkiye’de hiçbir misafirimize ikram edemedik ☺

O gün öğle yemeğimizi Kintamani restoranında yiyoruz. Bali yemek ve tatlılarının açık büfe sunulduğu bu restorana acenteler tarafından düzenlenen Kintamani turları ile gelmek mümkün. Kintamani restoranına doğru çıkarken bir mola verip karşı tepeleri, en son seneler önce duman çıkarmış, fakat hala aktif olan volkanik dağı ve göl manzarasını seyredebilirsiniz.

Ubud çevresinde göze çarpan manzaralardan biri de amfi tiyatro görüntüsünü andıran pirinç tarlaları. Ubud’un merkezinde ise kraliyet ailesinin yaşadığı Ubud Palace’ı ve nilüfer çiçekleri ile çevrili Pura Taman tapınağını görebilirsiniz. Bu arada Bali’de gelişmiş bir toplu taşıma sistemi yok. Motosiklet veya araba kiralanabilir. Trafik soldan akıyor, yollar motosikletlerle dolu ve biraz da tehlikeli. Biz acenteden sağlanan araçla ve bir rehber ile gezmeyi tercih ettik.

Pura Taman, Ubud
Dolu dolu geçirdiğimiz 3 günün sonunda Ubud’daki otelimiz Royal Pita Maha’dan ayrılıyoruz. Royal Pita Maha doğası, özel havuzlu villaları, yemekleri, ilgili ve güler yüzlü personeli ile harika bir otel. Ahşap oyma özel bir hediye ile uğurlanıyor ve üzülerek çıkış yapıyoruz otelden fakat gezimiz bitmiyor.

Royal Pita Maha, Ubud
Jimbaran Sahili
Bali sahillerine, Jimbaran’da bulunan otelimiz Intercontinental’e geçiyoruz ve orada bizi deniz, kum ve güneş bekliyor. Bali gelgitlerin yaşandığı, zaman zaman dalgalı, çok güzel bir denize ve uzun, tertemiz kumsallara sahip. Jimbaran kumsallarında denize karşı gün batımını izlerken yanyana sıralanmış restoranların birine oturup balık ve çeşitli deniz ürünlerini tadıp Bintanglarınızı yudumlayabilirsiniz. Damak zevklerimiz farklı da olsa gerçekten çok lezzetli yemekler var. Bali usulu yemekleri mutlaka deneyin.

Uluwatu
Jimbaran’a gelmişken Uluwatu’ya gitmemek olmaz. Uluwatu tapınağı, gerçek adıyla Pura Luhur Uluwatu, Bali’deki en önemli 6 tapınaktan biri ve yaklaşık 100 metre yüksekliğinde bir uçurumun kenarında. Tapınağın bulunduğu bölgeye girerken kapıda mutlaka Sarong adı verilen renkli örtüyü alarak bir kuşakla belinize bağlamanız ve diz altına kadar örtmeniz gerekiyor. Buraya günbatımına doğru gidip saat 18:00’da başlayan Kecak dansını izleyin. Kecak dansı aslında bir tiyatro oyunu gibi sergileniyor. Herhangi bir müzik aleti olmadan, erkeklerden oluşan bir koronun ağızlarıyla yaptıkları müzik eşliğinde ateş ve renkli kostumleriyle Balili dansçıları keyifle izliyorsunuz.

Bali’deki duraklarımızdan biri de en kalabalık, turistik şehirlerden biri olan, hareketli gece hayatına sahip Kuta. Otellerin, cafelerin, restoranların sıralandığı ve alışveriş merkezinin de olduğu Kuta bir sahil kenti ve aynı zamanda sörf yapmak isteyenlerin tercihi. Sokaklar ve kumsallar kalabalık ve her saat hareketli. Özellikle günbatımına yakın birçok insan kumsalda içkilerini yudumlayıp plastik sandalye ve şezlonglarında uzanıyorlar. Bir taraftan yiyecek içecek satmaya çalışanlar diğer tarafta masaj yapan ve yaptıranlar var. Herkes Kuta sahillerinde. Çünkü herkes denize doğru batan güneşi izlemek istiyor.

Manta, Nusa Penida
Bali’de bizi en çok heyecanlandıran ise iki gün boyunca yaptığımız dalışlar oluyor. İlk defa Türkiye dışında bir ülkede dalış yapıyoruz. Sualtı tek kelime ile muhteşem. Nusa Dua’da bulunan Benoa Tirta Harum dalış merkezinden bir eğitmen ve tekne kaptanı ile birlikte Nusa Dua sularında açılıyoruz. İlk defa bir ekip olmadan dalıyoruz. Suyun altı o kadar renkli ve güzel ki kelimelerle anlatmam mümkün değil. Nusa Dua’daki dalışın ardından ertesi gün için Nusa Penida’da 2 dalışı hemen planlıyoruz. Ertesi gün yine bir kişi bizi otelimizden alarak Nusa Dua’daki dalış merkezine götürüyor. Dalış giysilerimizi giyip tüm dalış ekipmanlarımızı hazırladıktan sonra bir hız teknesi ile Nusa Penida adasına yol almaya başlıyoruz. Karayı görmeden, dalgalarla boğuşarak ve biraz da üşüyerek 45 dakika boyunca ilerliyoruz ve nihayet kayalıklar, uçurumlar ve mağaraların göründüğü Nusa Penida adasına varıyoruz. Bazı kayaların arkasında küçücük beyaz kumsallar uzanıyor. Biz de bir koya doğru yavaş yavaş ilerliyoruz. Öğrendik ki Manta arıyorlar. Su yüzeyinin hemen altında birkaç Manta görüyoruz ve hemen dalış için hazırlanıyoruz. Biz dalış için hazırlanırken eğitmenimiz duasını edip hazırlamış olduğu adağı suya bırakıyor. Nüfusun %93’ünün Hindu olduğu Bali’de bu adaklar her yere bırakılıyor; tanrılara adanıyor ve kötü ruhlardan koruduklarına inanılıyor. Sokaklara, ev ve dükkanların önlerine, her yere bırakılan bu adaklar palmiye yapraklarından küçük sepetçikler halinde hazırlanıyor ve içine meyve, çiçek, bisküvi, tütsü konuluyor. Teknede de suya bırakarak dalışımıza başlıyoruz. Su altında Mantaları izlemek harika bir şey, bizim için müthiş bir tecrübe oluyor. Zamanın nasıl geçtiğini anlamadan dudaklarım morarmış bir şekilde dalışımızı tamamlıyoruz. Bir sonraki dalış noktamızda su daha sıcaktı, akıntı çoktu ve o sualtı harikalarının içinde biz 55 dk boyunca sürüklenerek nereye bakacağımızı şaşırıyoruz. Her şey çok güzeldi. Zamanımız olsaydı Bali’deki en iyi dalış noktalarından biri olan Tulamben’de de bu keyfi yaşayabilseydik.

Jimbaran Sahili
Biz 8 günlük Bali tatilimizi dolu dolu geçirdik. Daha yapılacak çok şey, görülecek çok yer var Bali’de. Tanrıların adası Bali.. Tütsü kokularının içinde tanrılara adanan adakları, kötü ruhlardan koruyan korkunç heykelleri, değişik mimarileri, tapınakları, egzotik çiçek ve meyveleri, ormanları ve sıcak insanları ile Bali bambaşka bir kültür, bir seremoni.

Bali videomuzu buradan izleyebilirsiniz.

Kısa Kısa Bali

Nerede gezilir, ne yapılır, nerede kalınır?
Konaklama
Royal Pita Maha (Ubud), Ubud Hanging Gardens (Ubud), Maya Ubud Resort (Ubud), Kamandalu Resort (Ubud), Intercontinental Bali Resort (Jimbaran), Four Seasons (Jimbaran), Kunja Bali Villas (Seminyak), Oberoi (Seminyak), Samaya (Seminyak), Conrad Resort (Tajung Benoa)
Gez Gör
Ubud, Kuta, Seminyak, Jimbaran, Nusa Dua ve Uluwatu bölgeleri, resim galerileri, ahşap oyma atölyeleri, pirinç tarlaları, botanik bahçeleri, şelaleler, Monkey Forest, Ubud Palace, Kintamani, Pura Taman, Pura Luhur Uluwatu, Pura Tanah Lot, Jimbaran sahili, Kuta sahili, Kerobokan sahili, Garuda Wisnu Kencana parkı, Padang
Aktiviteler
Sörf, dalış, şnorkel, Ayung nehrinde rafting, Kuta’da gece eğlenceleri, Bali usulu yemek pişirme, Bali masajı, spa, tapınak gezileri, doğa yürüyüşleri ve kuş gözlemciliği, Kecak ve Barong danslarını izleme
Dalış Meraklılarına
Popüler dalış noktaları; Tulamben, Sanur, Nusa Dua, Nusa Penida, Manta Point, Amed, Menjangan, Padang Bay, Secret Bay, Biaha, Tepekong, Kubu, Pemuteran, Puri Jati
Aklınızda bulunsun
Yıl boyu ortalama sıcaklık 28-32 derecedir. Kuru mevsim olarak bilinen Nisan-Eylül zamanında gidilebilir. Ekim-Mart arasında yağış alabilir, nem yüksektir.

Gelişmiş toplu taşıma yok, motosiklet ve araba kiralanabilir, trafik soldan akıyor.
Korsan taksilere dikkat.

Alışverişlerde pazarlık yaygın. Genelde kendi para birimleri Rupiah kullanılıyor. Döviz büroları kolayca bulunuyor.

Royal Pita Maha, Ubud, Bali Royal Pita Maha, Ubud, Bali Hard Rock, Kuta, Bali Monkey Forest, Ubud, Bali Resim Galerisi, Ubud, Bali Tanrılara adanan bir adak, Bali Batur Yanardağı, Kintamani'den Görünüş, Bali Pirinç Tarlası, Bali Royal Pita Maha, Ubud, Bali Tapınağa gidenler, Ubud, Bali Intercontinental, Jimbaran, Bali Jimbaran Sahili, Bali Intercontinental, Jimbaran, Bali Kuta Sahili, Bali Uluwatu, Bali Kecak Dansı, Uluwatu, Bali Deniz Ürünleri, Jimbaran, Bali Bali Usulu Yemek, Bali Intercontinental, Jimbaran, Bali Gün Batımı, Jimbaran, Bali Nusa Penida, Bali Nusa Penida, Bali Nusa Penida, Bali Nusa Dua, Bali Nusa Dua, Bali Nusa Dua, Bali Nusa Penida, Bali