Bir Günde Üç Farklı Yer: Maşukiye, Sapanca, Karasu

anaresim_IMG_6938_770

19 Mayıs’ı haftasonu ile birleştirip uzak bir yere gidemeyince İstanbul’a yakın yerlere günübirlik gitmeye karar verdik. Uzun zamandır da aklımızda Maşukiye vardı. İstanbul’dan 1,5 saatlik bir yolculuğun ardından kahvaltımızı yapmak üzere Maşukiye’ye gittik.

Maşukiye, Kocaeli
Kocaeli’ye bağlı Kartepe’nin eteklerinde bir belde Maşukiye. İstanbul’a çok yakın, fakat İstanbul’un trafiğinden, kaosundan uzak, doğayla iç içe güzel zamanlar geçirebileceğiniz bir yer burası. Her ne kadar alabalık lokantaları ile de ünlü olsa biz tercihimizi kahvaltıdan yana kullandık. Fazla araştırma yapmadan Aygır Deresi kenarındaki restoranlardan Vadi Restoran’daki piknik masalarından birine oturup kahvaltımızı yaptık. Öyle dillere destan bir kahvaltısı yok ama yemyeşil ağaçların altında, buz gibi akan derenin yanında, kuş cıvıltıları eşliğinde huzurla oturmak bile yetiyor insana. Yalnız suya dayanamayan bir çocuğunuz varsa buraya gelip gelmemeyi bir daha düşünebilirsiniz ☺ Şaka bir yana bizim minik gezginimiz Leon buz gibi sudan sırılsıklam olana kadar suyla oynadı, en çok o eğlendi.

Natürköy, Sapanca
Maşukiye’ye giderken aklımızda sadece kahvaltı vardı. Sonrasında ne yaparız, nereye gideriz planlamamıştık. Daha önce de adını duyduğumuz Natürköy’e gitmeye karar verdik. Çoğunlukla kahvaltı için gidilen bu mekanda bungalowlarda konaklama imkanı da varmış. Küçük akarsu, küçük şelaleler, göletlerin olduğu geniş bir alana yayılan mekan çocuklu ailelerin de tercih edebileceği bir yer. O kadar suyu görünce dayanamayan Leon ile bu sefer ayaklarımızı soktuk suya. Yürüdük, çimlerde oynadık, atlara baktık, soğuk bir şeyler içip dinlendik. Sapanca gölü kenarına mı gidelim İstanbul’a mı dönelim diye düşünürken Karasu’ya gidip Yenimahalle’de balık yemeye karar verdik.

Karasu, Sakarya’ya bağlı, upuzun kumsalı ve çevresinde doğal güzellikleri olan bir ilçe. Çocukluğumun geçtiği Karasu’ya Leon ile birlikte gidince iyi hissettim kendimi. Kuzenlerle birlikte her yaz geldiğimiz Karasu’da çok güzel zamanlarımız geçti, çok güzel arkadaşlarımız oldu. Yazıyı yazarken hatırlayıp gülümsüyorum ☺ İstanbul’dan 2,5 saat uzaklıkta yer alan Karasu’ya günübirlik gidilebilir ancak hem denize girip hem çevreyi gezmek hem de akşam gün batımına karşı Yenimahalle’de rakı balık yapmak isteyenler bir gece konaklayabilir. Biz o sabah yola bir yerde kalma niyetiyle çıkmadığımız için Sakarya Nehri’nin denize döküldüğü yerde, Yenimahalle’de lezzetli balıklar yiyip güneşi batırdık ve gece İstanbul’a döndük. Başka bir zaman yeniden Acarlar Longozu’nda yürümeye, Maden Deresi’nde piknik yapmaya ve dalgalı denizinde yüzmeye de gideceğiz.

Yenimahalle, Karasu
Plansız başladığımız günü üç farklı yer görerek noktaladık. Yorucu ama çok keyifli bir gezi oldu. Maşukiye, Sapanca ve Karasu haftasonları İstanbul’un keşmekeşinden kaçmak isteyenler için uzak değil.

Maşukiye, Kocaeli Maşukiye, Kocaeli Maşukiye, Kocaeli Maşukiye, Kocaeli  Natürköy, Sapanca, Sakarya  Natürköy, Sapanca, Sakarya  Natürköy, Sapanca, Sakarya  Natürköy, Sapanca, Sakarya  Natürköy, Sapanca, Sakarya  Natürköy, Sapanca, Sakarya  Yenimahalle, Karasu, Sakarya  Yenimahalle, Karasu, Sakarya