Eskişehir

Yıllar önce gittiğimde çok eğlenmiştim, çok sevmiştim Eskişehir’i. Üniversitede olmamın ve canım arkadaşımla birlikte gidip kalmanın etkisi olsa gerek. Aradan neredeyse 20 sene geçmiş. Eskişehir gezisi yine güzel, yine çok keyifli geçti. Bu sefer yanımda Leon ve Josef 🙂

Odunpazarı Evleri
Atlıhan El Sanatları Çarşısı

Bir gece konaklamalı gezimizin birinci gününü Eskişehir’e, ikinci gününü Frig Vadisi’ne ayırdık. Sabah erkenden aracımızla yola çıktık, mola vere vere 4 saatte vardık Eskişehir’e. İlk durağımız Odunpazarı. Eskişehir’in ilk yerleşim yerlerinden biri olan Odunpazarı, renkli evleri, çarşısı, müze ve atölyeleri ile kentin tarihi ve turistik merkezi. Odunpazarı’nda görülecek yerler arasında Osmanlı mimarisi evleri, Atlıhan El Sanatları Çarşısı, Kurşunlu Camii ve Külliyesi, Lületaşı Müzesi, Cam Sanatları Merkezi, Kurtuluş Müzesi, Balmumu Heykeller Müzesi ve Odunpazarı Modern Müze yer alıyor.

Odunpazarı

Odunpazarı’ndan sonra geç olmadan Leon için Sazova Bilim Sanat ve Kültür Parkı’na gittik. Çocuklar için çok eğlenceli bir park. Bütün bir günü bu parkta geçirebilirdi Leon. Çok büyük bu parkın içinde Masal Şatosu, Korsan Gemisi, ETİ Sualtı Dünyası, Bilim Deney Merkezi ve Sabancı Uzay Evi, amfitiyatro, yapay bir gölet ve kafeler bulunuyor. Sazova Parkı dışında Şelale Park ve Kent Park da gezip biraz da soluklanabileceğiniz kocaman yeşil alanlar. Biz Kent Park’ta Kırım Çibörekçisi’nde çibörek denedik.

Sazova Parkı

Parklardan sonra akşamımızı Porsuk Çayı çevresi ve Adalar bölgesine ayırdık, yürüdük. Kafe ve restoranlarla dolu, hareketli bir bölge. Buradan barlar sokağına geçtik. Akşam yeme-içme için de Varuna Gezgin Cafe del Mundo’yu tercih ettik. Bar ve hareketli gece hayatının yanı sıra Eskişehir’de çok güzel kahveciler var. Hey Joe Coffee Co ve Black Cat Coffee bu kahvecilerden yalnızca ikisi.

Kent Park
Porsuk Çayı

Eskişehir’de ikinci günün sabahında hızlı bir kahvaltının ardından Porsuk Çayı çevresini bir de gündüz gezip meşhur Met helvasından alarak gezinin beni asıl heyecanlandıran bölümü olan Frig Vadisi’ne doğru yola çıktık.