Günübirlik İznik Gezisi

anaresim_iznik_20160521_151850

19 Mayıs Perşembe’yi haftasonu ile birleştirip son ana kadar ne yapacağımıza karar veremeyince İstanbul’da kaldık. Kaldık da yakın yerleri gezelim dedik. Bu yakın yerlerden biri Bursa’nın ilçesi İznik oldu. Sabah erken bir saatte yola çıkıp Eskihisar-Topçular feribotunu kullanarak 2 saatlik bir yolculuğun ardından İznik’e vardık.

Ayasofya, İznik
Hanım Köşk, İznik
İznik’i gezmeye başlamadan önce Hanım Köşk’ün bahçesinde, zeytin ağaçları altında çok zengin ve nefis bir köy kahvaltısı yaptık. Yolu İznik’e düşenlere kahvaltı için kesinlikle tavsiye edilir. Yalnız biz çok yiyip uzun uzun kahvaltı keyfi yapmışız ki neredeyse İznik’i gezmeye zaman kalmayacaktı. 🙂 Kahvaltıdan sonra Çini Atölyeleri Sokağı’ndan geçerek sıra sıra atölyeleri ve el emeği göz nuru çinileri gördük. İznik’e gitmişken çini almadan dönülmez. J Şansımıza 19-22 Mayıs tarihlerinde düzenlenen II. İznik Çini Kültür Festivali’ne denk gelmişiz. Belediye meydanında kurulan stantlarda çok güzel İznik çinileri sergileniyordu. Stantlarda ayrıca zeytin, zeytinyağı gibi İznik’e özgü ürünler de satılıyordu.

Hacı Murad Hamamı, İznik
Eski adı Nikea olan İznik’te görülmesi gereken yerlerin başında Ayasofya Camii geliyor. Hristiyanlık için önemli kararların alındığı konsilin toplandığı, bir zamanlar kilise olan bu tarihi yapı, restore edilerek önce müzeye dönüştürülmüş. Restorasyonu ile ilgili çeşitli tartışmaların olduğu bina 2011’de cami olarak yeniden ibadete açılmış. Ayasofya’yı, Hacı Murad Hamamı ve Hamam karşısında bulunan Çini Fırınları kazı alanını görüp Süleyman Paşa Medresesi’ne gittik. Medrese günümüzde çini ve seramik çarşısı olarak kullanılıyor. Biz de burada türk kahvelerimizi içip soluklanırken minik gezginimiz Leon da kedi sevip yerlerde oynadı.

Süleyman Paşa Medresesi, İznik
Medrese’den sonra İznik Müzesi’ne geldiğimizde gördük ki restorasyon çalışmaları nedeniyle kapalı. Osmanlı Dönemi’nde Sultan I. Murat tarafından annesi Nilüfer Hatun adına yaptırılan bir imaret günümüzde müze olarak kullanılıyor, İznik ve çevresinde yapılan arkeolojik kazılarda çıkan eserler burada sergileniyor. Biz ne yazık ki sadece bahçesindeki eserleri görebildik. Müzenin karşısındaki yeşil çinili minareye sahip Yeşil Camii (burada da restorasyon çalışmaları vardı) ve yanındaki Şeyh Kutbuddin Cami’yi de görüp pusetinde gezmekten sıkılan Leon ile biraz parkta oynadık. Ardından birbirinden güzel hediyelik çiniler bulunan Nilüfer Hatun Çini Çarşısı’nı gezdik. Kare planlı Hacı Özbek Camii’yi de görüp son olarak göl kenarında manzaranın keyfini çıkardık. Sabah erken saatte kalkıp bütün gün bizimle çok uyumlu gezen minik artık yoruldu ve bu da bize yavaş yavaş dönüş yoluna çıkmamız gerektiğini hatırlattı. Bu arada yola çıkmadan önce Köfteci Yusuf’un meşhur köftelerinden almayı ihmal etmedik.

İznik Sokakları ve Hacı Özbek Camii
Nilüfer Hatun Çini Çarşısı, İznik
İznik için açık hava müzesi demişler, doğru demişler. İznik’ten ayrılırken böyle tarihi öneme sahip kentlerimize keşke daha fazla değer verebilsek diye düşünmeden edemedik. İyi ki gelmişiz de görmüşüz.

Kısa Kısa İznik

Nerede gezilir, ne yapılır, nerede kalınır?
Gez Gör

Ayasofya Camii, Hacı Murad Hamamı, Çini Fırınları kazı alanı, Süleyman Paşa Medresesi, İznik Müzesi (Nilüfer Hatun İmareti), Yeşil Camii, Şeyh Kutbuddin Cami, Hacı Özbek Camii, Nilüfer Hatun Çini Çarşısı, Çini Atölyeleri Sokağı, İznik surları ve kapıları (Lefke, İstanbul, Göl ve Yenişehir kapıları)

Aktiviteler

Tarihi mekanları gezme, çini atölyelerini gezme, bisiklet turu, motosiklet turu, doğa yürüyüşü, kamp

Ne Alınır?

Çini, zeytin, zeytinyağı

Aklınızda bulunsun

Ulaşımın kolaylığı nedeniyle İstanbul’a uzak değil. Eskihisar’dan sık hareket eden feribotlarla Topçular’a gelip ardından 1 saatlik kara yolculuğu yaparak gelinebilir. Köfteci Yusuf’ta köfte yemeden dönülmez.

Ayasofya, İznik  Hanım Köşk, İznik  Hanım Köşk, İznik  Hanım Köşk, İznik  Hanım Köşk, İznik  Çini Atölyeleri Sokağı, İznik  İznik Çinileri  II. İznik Çini Kültür Festivali  II. İznik Çini Kültür Festivali  Hacı Murad Hamamı, İznik Çini Fırınları Kazı Alanı, İznik Süleyman Paşa Medresesi, İznik  İznik’te Eski Bir Ev  İznik’te Bir Çini Evi Nilüfer Hatun Çini Çarşısı, İznik  Nilüfer Hatun Çini Çarşısı, İznik  İznik Müzesi (Nilüfer Hatun İmareti), İznik  İznik Müzesi (Nilüfer Hatun İmareti), İznik  Yeşil Camii, İznik  Çandarlı Halil Paşa Türbesi, İznik