Kınalıada ve Burgazada’da Bir Gün

Adalar

İstanbul’da olup da İstanbul’un kaosundan uzak yerlerin başında Adalar gelir herhalde. Adalar, İstanbul’un trafiğinden uzak fakat haftasonları İstanbul’un kalabalığından uzak değil. O nedenle biz Leon ile birlikte Adalar’a hafta içi gitmeyi tercih edenlerdeniz. Sıcak basmadan Nisan ayında bir günümüzü Kınalıada’ya bir günümüzü de Burgazada’ya ayırdık.

Leon Kınalıada'da
Leon Kınalıada’da
Kınalıada Evleri
Adalar vapurunda püfür püfür esen rüzgar eşliğinde martıları izleyerek Adalar’ın ilk durağı Kınalıada’ya geldik. Diğer adalara, özellikle Büyükada’ya göre daha sessiz sakin, hele de hafta içi çok daha boş. İskeleden sağa doğru deniz kenarından huzurla yürüdük Leon ile. Sahilde oturup taş attık denize. Yine bizim su kuşunu zor tuttuk denize atlamaması için. Sonra yokuş yukarı ara sokaklara daldık, tarihi evleri gördük. “Aman araba gelecek, aman önüne bak, dikkat et” demeden, rahat rahat yürüdük, yolların ortasında hem de ☺ Uzun yürüyüşün ardından da Çınaraltı’nda bütün kedileri başımıza toplayarak balık yedik. Dönüş vapurunu beklerken de değişik minaresi ve mimarisi ile dikkat çeken Kınalıada Camii’ni gördük, çocuk parkında eğlendik. Leon’un uyku zamanı geldiğinden dolayı adanın daha yukarılarına çıkıp Hristos Manastırı’nı biz göremedik ama siz gitmişken görün mutlaka. Bol bol deniz havası alan minik tabi ki vapurda mışıl mışıl uyudu.

Kınalıada Evleri ve Sokakları

Kınalıada’dan sonra planımıza Burgazada’yı aldık ve bir hafta sonra yine Adalar vapuruna binip Burgazada yolculuğuna başladık. Adalar gezilerimizde Josef yerine bize anneanne, dede ve teyze eşlik etti. Baştan söyleyelim; Burgazada, manzarası, yeşili, evleri, sokakları, cafe ve restoranları ile Adalar içinde en güzel olanı. Gezmelere, seyretmelere doyamadık ☺ Burada Aya Yani Kilisesi ve Aya Yorgi Garipi Manastırı’nı görebilirsiniz. Çağdaş Türk öykücülüğünün öncülerinden Sait Faik Abasıyanık’ın bir zamanlar yaşadığı, vefatından sonra müze haline getirilen köşkü de ziyaret edebilirsiniz. Yokuşlu, yorucu ada turundan sonra ise deniz kenarındaki balık lokantalarından birinde rakı balık yapmak güzel olur. Biz iskeleden faytonla 15 dakikalık mesafede yer alan Kalpazankaya’ya gitmeyi ve orada ağaçların altında, tepeden denize bakarak bira içip manzaranın tadını çıkarmayı tercih ettik. Leon da ilk defa atlarla tanışmış ve faytona binmiş oldu. Yorulan ve bol oksijen alan minik gezginin gözleri bize artık dönüş zamanının geldiğini söyledi ve omuzda uyuyakalan minikle dönüş yolculuğu başladı ve yeşiliyle mavisiyle Burgazada arkamızda kaldı.

Leon Burgazada'da
Leon Burgazada’da
Hem Kınalıada hem Burgazada günübirlik de olsa bize İstanbul’dan uzakta, sakin bir tatil kasabasındaymışız hissi yaşattı. Sırada daha önce gezmiş olduğumuz Heybeliada ve Büyükada’yı Leon ile birlikte gezmek var. Tabi yine hafta içi bir gün ☺ Son olarak özellikle Nisan Mayıs aylarında Adalar’a gidenleri tırtıl alerjisi konusunda uyaralım. Bilmiyordum, tırtıl alerjim olduğunu öğrendim. ☺

Burgazada
 Kınalıada  Kınalıada  Kınalıada  Kınalıada  Kınalıada  Kınalıada  Leon kedileri başımıza toplarken, Kınalıada  Leon Kınalıada’da  Kınalıada Camii  Burgazada  Burgazada  Burgazada  Burgazada  Burgazada  Burgazada  Burgazada  Burgazada  Leon anneanne ile birlikte Burgazada’da  Leon dede ile birlikte Burgazada’da

1 Comment

• Selamlar, Mandıra Filozofu filmini seyrettikten ve düşündükten sonra bende sizin gibi hissetmeye başladım.Avrupada insanlar küçük gruplar halinde birleşip yapıyorlar bu işi hem daha ucuza hem de daha zevkli bir hal alıyor belki iletişime geçersek İstanbul içinde veya yakınında her şeye rağmen hala bakir kalabilmiş yerleri araştırıyorum sizinle bir yürüyüş rotası yapıp bu tür organizasyonlar yapabiliriz. Siz de bana yazın lütfen,,,,,,,,,, hoşçakalın……