Kopenhag’da 4 Gün

Tarih belli. 16 Nisan’da bir yere gideceğiz ama nereye? İşte bu nereye sorusunun cevabı Çekya, Avusturya ve Danimarka seçenekleri arasında Danimarka oldu. Leon ile birlikteyken plana uyamayacağımız için hangi gün nerelere gideriz, ne yaparız planlamadan çıktık yola. Otelimiz Central Station’a 5 dk yürüme mesafesinde olan Best Western Hotel Hebron. Temizliği ve kahvaltısı oldukça iyiydi. Eşyalarımızı otele bırakıp Carlton’da yemek yedikten sonra yol boyunca kumlu park sayıklayan Leon’a çok güzel bir park bulduk. Bu parkı ilk gün keşfedince tabi diğer tüm günler bu parkı aradık, ama nedense bir türlü bulamadık 🙂 Neyse ki endişelendiğimiz gibi olmadı ve Leon bize bu gezide de çok iyi ayak uydurdu. Her çeşmede, havuzda dakikalarca durduk, meydanlarda güvercin kovaladık, uçak olup uçtuk sokaklarda, gün boyunca yaptıklarımızın, gördüklerimizin resimlerini çizdik akşam odamızda.

Kopenhag’da Çeşme İzlerken 🙂
Kopenhag’da Uçarken 🙂
Biz 4 gece kaldık, ama Kopenhag’ı gezmek için 2-3 gün yeterli. Geziye otelimize yakın olan Tycho Brahe Planetarium’u görüp ördekleri besleyip (her gördüğümüz yerde besledik, hiç ihmal etmedik :)) Sankt Jorgens gölünün kenarından yürüyerek geldiğimiz Ørstedsparken  ile başladık. Mavi eviyle ünlü sokak  Larslejsstræde, mağazaların sıralandığı Strøget, Kopenhag’ın en eski ve güzel caddelerinden Snaregade ve Magstræde’ı, Christiansborg Sarayı’nı gezdik.

Sankt Peders Stræde, Kopenhag
Magstræde, Kopenhag
Tam yağmur başlamıştı ki Kopenhag’ın en turistik yerine, Nyhavn’a ulaştık. Renkli binaları, tekneleri, kanalı ile bol fotoğraf çekmelik bir yer. Yağmura, soğuğa rağmen bir kafenin ısıtıcılı şemsiyesinin altında, genç bir sokak müzisyenini dinleyerek bira içip dinlenmek Kopenhag’daki en keyifli anlardandı. Nyhavn’dan sonra sırasıyla Amalienborg Sarayı ve Design Museum’u görüp Kastellet’ten geçerek Küçük Deniz Kızı heykelini gördük.

Ulusal Müze, Kopenhag
Nyhavn, Kopenhag
Bir sonraki gün büyük gün! Leon’un doğum günü. Günün büyük kısmını Tivoli Bahçeleri’ne ayırmayı düşündük. Kahvaltı sonrasında hemen gittik, ancak henüz açılmamıştı. Biz de rotamızı Christiania’ya çevirdik. Overgaden Oven Vandet caddesinde bir yürüyüşün ardından Kopenhag’ın özerk bölgesi Freetown Christiania’ya girdik. Sabahın erken saatleri olduğu için kalabalık ve hareketli değildi. Kopenhag’da uyuşturucu yasak, ancak bu bölgenin kendi kuralları var. Ot kokularını hemen alıyorsunuz. Bazı yerlerinde fotoğraf çekmenin yasak olduğunu belirten işaretler var. Biz çektik, belki sabahın erken saatleri olduğu için sorun olmamıştır, bilmiyoruz 🙂

Overgaden Oven Vandet, Christiania, Kopenhag
Freetown Christiania, Kopenhag
Görülecekler listemizden bir bölgeyi daha çıkardığımıza göre sıra Leon’un isteklerine gelebilirdi. Tivoli Bahçeleri’ne Leon için gittik. Burada çok eğleneceğini, birkaç oyuncağa bineceğini düşündük, ama yanlış düşünmüşüz. Tivoli’de ilgisini çeken şeyler fıskiyeli havuzlar, ördekler ve çocuk parkındaki kum oldu. Bunları ücretsiz, başka parklarda da bulurduk 🙂 Neyse biz de görmüş ve öğrenmiş olduk. Tivoli Bahçeleri çok merkezi bir yerde, oldukça büyük bir eğlence parkı. İçinde restoranlar, kafeler, küçük çocuklar için park, konser alanı var, gün içinde belirli saatlerde etkinlikler düzenleniyor. Kumlarla, sularla oynayıp ördekleri besledikten sonra Danimarka’ya özgü yemekleri bulunan Socafeen’de bir şeyler atıştırdıktan sonra çıktık Tivoli Bahçeleri’nden ve yine sokak sokak yürümeye başladık.

Tivoli Bahçeleri, Kopenhag
Sankt Peders Stræde, Kopenhag
Üniversite ve çevresini, Round Tower’ı (Rundetaarn) görüp Torvehallerne’ye gittik. Torvehallerne kapalı bir Pazar yeri. Meyve, sebze, çiçek, şarap, peynir, çikolata dükkanlarından kafe ve restoranlara kadar birçok şeyi bir arada bulabilirsiniz. Akşama doğru gittiğimizde mekanlar çoğunlukla doluydu. Pazar’ı gezip Leon’un tüm itirazlarına rağmen bir dükkandan doğum günü için küçük bir yaş pasta aldık. Yaş pasta sevmeyen, pasta üzerindeki mumları üflemek için can atmayan bir çocuk işte… Torvehallerne’den sonra akşam yemeği için pazarın hemen karşısında bulunan Neighbourhood’u denedik. Biz pizzasını beğendik, Leon da onun için yapılan kokteyli beğendi. Otel odamızda üç kişilik küçük pastamızdaki mumları üfleyerek günü sonlandırdık. İyi ki doğmuşuz 🙂

Torvehallerne, Kopenhag
Kopenhag’a kadar gelmişken trenle 45 dakikalık mesafede bulunan Malmö’yü de görelim dedik. Oresund köprüsünden geçerek bir sabah Malmö’ye gittik. Burada Gustav Adolf Meydanı’nı (Gustav Adolfs Torg) ve Büyük Meydan’ı (Stortorget) görüp kanal kenarında yürüyüp Lilla Torg’da yemek yedik. Ve tabi ki günün olmazsa olmazı bir park bulduk; Kungsparken. Tam Leon’a göre 🙂 Koşup oynayabileceği kocaman, yemyeşil bir alan, besleyebileceği ördekler, inşaat yapabileceği kum havuzu, ilgisini çeken bir yel değirmeni,… ve en sonunda gökyüzünde parlayan bir güneş. Nasıl da iyi geliyor insana güneş 🙂 Malmö’deki 4-5 saatin ardından bu güneşi kaçırmadan yeniden Kopenhag’a döndük.

Gustav Adolf Meydanı, Malmö
Kopenhag Sokakları
Bir sanat müzesi olan Ny Carlsberg Glyptotek görmek istediğimiz müzelerden biriydi ancak Leon pek müze gezebilecek bir durumda olmadığı için sadece dışarıdan binasına bakabildik. Tivoli Bahçeleri’nin hemen karşısında, çok merkezi bir yerde. Buradan yine Nyhavn’a doğru yürüyelim dedik. Leon’un ayağıyla 20 dakikalık yol oluyor 1 saat. Yolda bir de Lego mağazası gördük, 15-20 dk içinde oyalandık. Hepsini alası geliyor insanın. Ama burada da pahalı lego. Küçük bir kutu aldık tabi Leon’a, Danimarka hatırası. Kopenhag’daki son akşamımızı da güneş batmadan Nyhavn’da geçirdik.

Magstræde, Kopenhag
Son gün öğleye kadar olan kısıtlı zamanımızı ilk gün bulduğumuz büyük, kumlu parkta geçirip son olarak güneş altında sokak lezzetlerini tattıktan sonra dönüş yolculuğumuza başladık. Kopenhag gezimiz boyunca hava genelde kapalıydı, soğuktu, ama soğuk hava sokak sokak gezmemizi, parklarda oynamamızı, kafelerde dışarıda oturmamızı engelleyemedi. Hoşçakal güzel Kopenhag 🙂

Amalienborg Sarayı, Kopenhag
Larsbjørnsstræde, Kopenhag

Kısa Kısa Kopenhag

Nerede gezilir, ne yapılır, nerede kalınır?
Konaklama

Biz Best Western Hotel Hebron’da kaldık. Central Station’a 5 dk yürüme mesafesinde, temizliği ve kahvaltısı oldukça iyi olan bir oteldi.

Gez Gör

Nyhavn, Tivoli Bahçeleri, Christiania, Freetown Christiania, Torvehallerne, Sankt Jorgens gölü ve Ørstedsparken, Küçük Deniz Kızı heykeli, Round Tower (Rundetaarn)

Müze ve Saraylar: Ny Carlsberg Glyptotek, National Museum, Design Museum, Christiansborg Sarayı, Amalienborg Sarayı, Kastellet

Caddeler: Larslejsstræde (mavi eviyle ünlü), Strøget (alışveriş), Snaregade ve Magstræde (tarihi ve renkli evler), Overgaden Oven Vandet

Aktiviteler

Bisiklet kiralayarak şehri bisikletle gezmek güzel olur.

Aklınızda bulunsun

Her blogda yazdığı gibi Kopenhag’da her şey çok pahalı. Pet şişede yarım litre su 17 TL civarındaydı. Neyse ki musluklarından su içiliyor 🙂

Şehri tabi ki yürüyerek gezmek çok keyifli. Toplu taşıma araçlarını kullanmak da bir seçenek, oldukça da gelişmiş ve kolay. Bisiklet de kiralanabilir.

Nisan ayında gittiğimiz için soğuktu, biraz da yağmur yağdı ama yine de yanımızda 3 yaşında bir çocukla hep dışarıdaydık. Gece hayatını iyi diye duyduk, deneyimleyemedik tabi ki.

Lego’nun ülkesi Danimarka’da da Lego çok pahalı malesef.

Kopenhag’ı gezmek için 2-3 gün yeterli. Kopenhag’a kadar gelmişken başka bir ülke ve şehir daha göreyim derseniz trenle İsveç’in Malmö kentine geçebilirsiniz. Kopenhag-Malmö arası yalnızca 45 dk. sürüyor.

Vesterbro, Kopenhag, Danimarka Ørstedsparken, Kopenhag, Danimarka Sankt Peders Stræde, Kopenhag, Danimarka Court House, Kopenhag, Danimarka Kompagnistræde, Kopenhag, Danimarka Snaregade, Kopenhag, Danimarka Kopenhag Sokakları, Danimarka Magstræde, Kopenhag, Danimarka Magstræde, Kopenhag, Danimarka Christiansborg Sarayı, Kopenhag, Danimarka Christiansborg Sarayı, Kopenhag, Danimarka Boldhusgade, Kopenhag, Danimarka Marble Church, Kopenhag, Danimarka Kastellet, Kopenhag, Danimarka Kastellet, Kopenhag, Danimarka Küçük Deniz Kızı, Kopenhag, Danimarka Meatpacking District, Vesterbro, Kopenhag, Danimarka Vesterbro, Kopenhag, Danimarka Freetown Christiania, Kopenhag, Danimarka Freetown Christiania, Kopenhag, Danimarka Freetown Christiania, Kopenhag, Danimarka Tivoli Gardens, Kopenhag, Danimarka Üniversite, Kopenhag, Danimarka Round Tower, Kopenhag, Danimarka Ny Carlsberg Glyptotek, Kopenhag, Danimarka Nyhavn, Kopenhag, Danimarka Nyhavn, Kopenhag, Danimarka Nyhavn, Kopenhag, Danimarka Larslejsstræde, Kopenhag, Danimarka Meatpacking District, Vesterbro, Kopenhag, Danimarka Malmö, İsveç Malmö, İsveç