Gezilerin Olmazsa Olmazı Roma

İtalya’da uzun bir yolculuğa Roma ile başladık. Plan şu; 4 gün Roma, ardından Napoli, Sorrento, Capri ve Amalfi kıyıları. Aylardan Eylül, hava mis. Roma’ya gitmeden önce çok okuduk, araştırdık, kısıtlı zamanda hangi gün nereye gideceğimizi, Leon ile birlikte hangi müzeleri, hangi tarihi yerleri gezebileceğimizi planladık. Öyle ki Colosseum ve Vatikan müzeleri biletlerini Roma’ya gitmeden önce online aldık. İyi ki aldık, o kadar sıra Leon ile beklenmezdi.

Roma, İtalya
Antik Roma döneminden kalan tarihi yapıları, anıtları, müzeleri, etkileyici meydanları, çeşmeleri ve Vatikan’ı ile Roma, Avrupa’nın en çok turist çeken ve kalabalık şehirlerinden biri. Gezilecek çok yer var. Biz ilk günümüzde plansız başladık otelimizden yürümeye. Piazza San Giovanni in Laterano’dan geçip Villa Celimontana’ya kadar gittik. Villa Celimontana, güzel bir park. Akşama doğru çimlere yayılmaya gelenler, spor yapanlar var. Park içinde güzel bir barda canlı müzik yapılıyor. Parkın çıkışında Basilica di Santo Stefano Rotondo ve San Gregorio al Celio’yu görüp akşam yemeği için Trastevere’ye gittik. Grazia & Graziella’yı akşam yemeği için kesinlikle önerebiliriz. Yer bulmak zor olabilir, çok kalabalıktı.

Colosseo, Roma
Piazza Navona, Roma
Roma’da ikinci günümüze Colosseo ile başladık. Roma’nın en önemli sembollerinden biri olan Colosseo, orjinal adıyla Amphitheatrum Flavium, gladyatör dövüşlerinin düzenlendiği arena olarak biliniyor. En çok turist çeken yerlerinden biri. Girişinde çok uzun kuyruklar oluyor. Biz bileti online almamıza rağmen güvenlikten geçmek için 20 dk sıra bekledik. Bilet kuyruğu çok daha uzundu. Foro Romano ve Palatino’ya da Colosseo biletiyle girilebiliyor. Foro Romano, Roma’nın ticaret ve hukuk merkeziymiş bir zamanlar. Şimdi çok büyük bir arkeolojik alan.

Pantheon, Roma
Campo dei Fiori, Roma
İmparator Nero’nun Altın Evi Domus Aurea’yı da gezip ağaçların altında püfür püfür esen rüzgarda Leon’un uyanmasını bekledik ve gezimize Piazza Venezia ve Vittorio Emanuelle II Abidesi’ni görüp Pantheon ile devam ettik. Pantheon, Antik Roma’dan kalan en iyi korunmuş yapılardan biri. Pagan inancına ait bu yapı daha sonra Katolik Kilisesi’ne dönüştürülmüş. Tüm tanrıların tapınağına anlamına gelen Pantheon dev sütunları, kocaman kubbesi ve kubbenin ortasında bulunan dev gözü ile görülmesi gereken yerler arasında. Pantheon’dan Piazza Navona’ya geçtik ve akşamı meydan ve çevresinde geçirip akşam yemeğimizi Da Simo’da yedik. Navona, en sevdiğimiz meydanlardan biri oldu.

Fontana di Trevi, Roma
Piazza di Spagna, Roma
Roma’daki üçüncü günümüzde çok erken kalkıp Vatikan’a gittik. Biletleri önceden online aldığımız için sırada hiç beklemeden içeri girdik. Zaman zaman Leon ile yerlerde oturup araba sürsek de beklediğimizden daha iyi gezebildik Leon ile. Müzeler ve Sistine Şapel’in ardından Piazza San Pietro’ya geçip Basilica di San Pietro’yu gördük. Michelangelo’nun Pietà (Merhamet) adlı heykeli de burada bulunuyor. Vatikan’dan yürüyerek Castel Sant’Angelo’ya geçtik. İmparator Hadrian için inşa edilmiş bir kale olan Castel Sant’Angelo, hapishane olarak da kullanılmıştır. Hatta Fatih Sultan Mehmet’in oğlu Cem Sultan da hapishanede mahkum edilenler arasında bulunmaktadır. Buradan ara sokaklara girdik yine ve öğle yemeği için Da Francesco’yu tercih ettik, güzeldi.

Villa Borghese, Roma
Castel Sant’Angelo, Roma
Ara sokaklar da yürümek de çok keyifli. Yine yürüye yürüye kendimizi önce meyve, sebze ve çiçek satılan stantların olduğu Campo dei Fiori’de, ardından Fontana di Trevi’de bulduk. Üç yol anlamına gelen Trevi’de deniz tanrısı Neptun’un de heykeli bulunuyor. Roma’ya gelmeden önce dedesinin anlattıklarından Trevi Çeşmesi’ne para atmak aklında kalmış Leon’un; attı, çok da hoşuna gitti. Biz zaten her çeşmede durduk, baktık, içtik, ıslandık. Leon’un su aşkı 🙂 Akşam için tercihimiz yine Trastevere Bölgesi oldu. Bu bölge cafeleri ve barları ile keyifli ve canlı bir bölge. Tiber Nehri üzerindeki Sisto Köprüsü’nden geçerek gittiğimiz Trastevere’de yemek için bu sefer Tonnarello’yu denedik ve pişman olmadık.

Piazza del Popolo, Roma
Vatikan
Roma’da son günümüzü şehrin sokaklarında, binalar arasında, meydanlarda geçirmekten çok parkta geçirelim dedik. Villa Borghese’de Bioparco di Roma’ya gittik. Leon’a süpriz oldu, o hayvanları gördü, oynadı, biz de temiz hava alarak sakin bir gün geçirmiş olduk. Park içinde uzun yürüyüşün ardından akşama doğru Piazza del Popolo’ya gittik. Santa Maria in Monte Santo ve Santa Maria dei Miracoli ikiz kiliseleri, obeliski ve çeşmesiyle görülmeye değer kocaman bir meydan Piazza del Popola. İkiz kiliselerin arasındaki cadde Via del Corso ve ünlü markaları görebileceğiniz Via dei Condotti’den geçerek Piazza di Spagna’ya ve Trinita dei Monti Kilisesi’ne çıkan meşhur İspanyol Merdivenleri’ne ulaştık. Leon uyanana kadar merdivenlerde oturduk biz de, kalabalıktı fakat keyifliydi yine. Bu civarda bir akşam yemeğinin ardından ışıklandırılmış Il Tempio di Adriano’nun bulunduğu sokakta biralarımızı içerek Roma’ya veda ettik. İtalya seyahatimizin bir sonraki durağı Amalfi kıyıları 🙂

Piazza San Pietro, Vatikan

Kısa Kısa Roma

Nerede gezilir, ne yapılır, nerede kalınır?
Konaklama

Biz Roma Resort Colosseum’da kaldık. Manzoni metro istasyonunun hemen yanında bir oteldi, fakat bizim kaldığımız dönemde Manzoni metro istasyonu tadilattaydı, ne şans 🙂 Kaldığımız oda 1+1 ev gibiydi ve mutfağı vardı. Kahvaltısı otele 5 dk. yürüme mesafesinde olan bir kafede veriliyordu. Kahvaltısı da neyse ki sadece tatlı ve kahve değildi 🙂

Gez Gör

Colosseo, Foro Romano, Palatino, Domus Aurea
Piazza Venezia ve Vittorio Emanuelle II Abidesi
Piazza Navona ve Pantheon
Vatikan: Müzeler, Sistine Şapel, Piazza San Pietro ve Basilica di San Pietro
Castel Sant’Angelo, Campo dei Fiori, Fontana di Trevi
Trastevere Bölgesi, Sisto Köprüsü
Villa Borghese, Bioparco di Roma
Piazza del Popolo, Santa Maria in Monte Santo ve Santa Maria dei Miracoli ikiz kiliseleri
Via del Corso ve Via dei Condotti, Piazza di Spagna, Trinita dei Monti Kilisesi, İspanyol Merdivenleri

Yeme İçme

Trastevere Bölgesi’ni çok beğendik biz. Oradaki mekanlar da oldukça iyiydi, fakat yer bulmak zor olabilir. Önerebileceğimiz mekanlar Grazia & Graziella, Tonnarello, Da Simo, Da Francesco

Aktiviteler

Şehri yürüyerek gezmek güzel. Her yer tarih. Müzeler için zaman ayırmalı.

Aklınızda bulunsun

Bloglarında Roma’da yürüyün ve rahat ayakkabılar giyin önerisi yapanlar çok haklıymış. Biz de çocuk olmasına rağmen hep yürümeyi tercih ettik.

Roma’ya gitmeden önce mutlaka yapılması gereken şey nereleri gezmek, hangi müzeleri görmek istediğinize karar verip müze ve ören yeri biletlerini önceden online almak. Biz Colosseo ve Vatikan biletlerimizi önceden online alarak metrelerce sıra beklemekten kurtulduk. Colosseo bileti ile Foro Romano ve Palatino’ya da girilebiliyor. Bu arada Colosseo’da puseti ve koca çantanızı bırakabileceğiniz bir alan yok, ama bir asansör var. Asansörün kapısında da bir görevli duruyor ve sadece ihtiyacı olanların asansörü kullanmasına izin veriyor.

Roma Pass: Roma’da sınırsız ulaşım ve müzelere ücretsiz ve sıra beklemeden giriş, indirim gibi imkanlar tanıyan bir kart. Müzeleri gezecekseniz ve toplu taşımadan çok faydalanacağınızı düşünüyorsanız kartı almak mantıklı olabilir, ancak sadece ulaşım için almak anlamlı değil. Ayrıca hava limanına ulaşımda ve şehir dışı trenlerde ve Vatikan’da geçerli değil bu kart. Roma Pass avantajlarına ve ücretsiz/indirimli girebileceğiniz müzelerin listesine ulaşmak için tıklayınız.

Piazza San Giovanni in Laterano, Roma, İtalya Obelisco Lateranense, Roma, İtalya Roma, İtalya Villa Celimontana, Roma, İtalya San Gregorio al Celio, Roma, İtalya Roma, İtalya Roma, İtalya Roma, İtalya Colosseo, Roma, İtalya Arco di Costantino, Roma, İtalya Palatino, Roma, İtalya Palatino, Roma, İtalya Foro Romano, Roma, İtalya Arco di Tito, Roma, İtalya Vittorio Emanuelle II, Roma, İtalya Piazza Navona, Roma, İtalya Roma, İtalya Ponte Sant'Angelo, Roma, İtalya Roma, İtalya Pantheon, Roma, İtalya Pantheon, Roma, İtalya Piazza Navona, Roma, İtalya Vatikan Müzeleri Piazza San Pietro, Vatikan Via Giulia, Roma, İtalya Fontana di Trevi, Roma, İtalya Campo dei Fiori, Roma, İtalya Campo dei Fiori, Roma, İtalya Campo dei Fiori, Roma, İtalya Piazza del Popolo, Roma, İtalya Via dei Condotti, Roma, İtalya Piazza di Spagna, Roma, İtalya Piazza di Spagna, Roma, İtalya