Sirmione ve Garda Gölü

Sirmione

Bu bizim ilk İtalya seyahatimiz. Küçük gezginimiz Leon aramıza katıldığında her doğum gününü farklı bir şehirde kutlamaya karar vermiştik. Ilk doğum gününde İtalya’dayız. İtalya gezimizi planlarken çok gezmeli, yorulmalı bir gezi planlamamıştık. Sakin, sessiz, yeşillikler içinde bir yerde kalıp Leon’un da düzenini bozmadan zaman geçirebileceğimiz bir tatil yapalım demiştik. Sevgili dostumuz Tolga’nın da önerisiyle Sirmione’yi tercih ettik, iyi ki de öyle yaptık.

Sirmione, İtalya’nın kuzeyinde yer alan ve İtalya’nın en büyük gölü olan Garda Gölü’nün güneyinde, göle yarımada şeklinde uzanan küçük bir şehir. Buraya Venedik, Bologna veya Milano üzerinden araç kiralayarak ulaşılabilir. Bu üç şehirden de Sirmione’ye otoyolu kullanarak gelmek 1,5 saat civarı sürüyor. Biz Bologna üzerinden geldik. Bologna havaalanındaki uzun kontrol kuyruğu, ardından da kiraladığımız aracı alırken yaşadığımız 2 saatlik zaman kaybı nedeniyle Bologna’yı gezip görmeye fırsatımız olmadı. O kadar oyalanmaya neyse ki Leon huysuzluk etmedi. Sirmione yolu boyunca ise mışıl mışıl uyudu minik.

Garda Gölü, Sirmione
Sirmione Sokakları

Sirmione’ye yaklaştıkça yeşil manzaralar, üzüm bağları, zeytin ağaçları karşıladı bizi. Kaldığımız otel Sirmione içinde değildi. Lugana’da göl kenarında Villaggio Turistica Lugana Marina’da kaldık. Oteli seçerken bu seferki kriterlerimizden biri odada mutfağının olmasıydı. Ek gıdaya başlamadan önce bebekle gezmek çok daha rahatmış ☺ Bahçe içinde, göl manzaralı, 1+1 bir evde kaldık; çok da rahat ettik. En çok da Leon keyif aldı. Hep dışarda, çimlerde dolandı durdu yaramaz. Her sabah bahçede, göle karşı, sabah güneşinin altında güzel bir kahvaltı yaptıktan sonra göl kenarında yürüyüş yaptık, çimlere uzandık, tembellik yaptık.

Garda Gölü, Lugana
Sabahlarımız böyle sakin geçerken öğleden sonralarımızı gezmeye ayırdık. Ilk günümüzde Sirmione’yi ve Garda Gölü çevresindeki birkaç bölgeyi gezdik. Ortaçağa ait bir kaleden geçerek Sirmione’nin tarihi merkezine girdik. 13. yüzyıldan kalan bu Scaliger Kalesi’ne çıkılabiliyor. Biz bebek ve bebek arabasıyla çıkmak istemedik, ama çıkıp tepeden şehrin manzarası seyredilebilir. Dar sokakları, taş binaları, önlerinde uzun kuyruklar olan dondurmacıları, İtalyan mutfağının lezzetlerini sunan restoranlarıyla yarım gününüzü ayırabileceğiniz, termal kaynaklarıyla da ünlü küçük ama sıcacık bir yer burası. Dar sokaklarında yürüyüp güzel fotoğraflar çekebilir, tekne turu yapabilir, Sant’ Anna della Rocca ve Santa Maria Maggiore kiliselerini gezebilir, yarımadanın ucuna kadar gidip arkeolojik alanı ve Giamaica sahilini görebilirsiniz.

Sirmione'de bir bar
Sirmione’de bir bar
Lugana'da bir market
Lugana’da bir market
Konaklama konusunda da butik oteller, apart oteller, termal oteller ve kamp alanları gibi farklı alternatifler sunuyor Sirmione. Biz merkezde kalmak yerine Lugana’da kalmayı tercih ettik. Şehir merkezini gezmenin ve İtalyan mutfağını tatmanın yanı sıra Lugana’da göl kenarında bisiklet sürer, uzun yürüyüşler yapar, çimlerde uzanabilir, huzur dolu bir tatil geçirebilirsiniz.

Sirmione Sokakları
Milano, Venedik, Verona veya Bologna’ya kadar geliyorsanız birkaç gününüzü Sirmione ve Garda Gölü çevresindeki diğer güzellikleri görmeye ayırabilirsiniz. Sirmione dışında Manerba, San Felice del Benaco, Salo, Peschiera, Riva del Garda, şaraplarıyla ünlü Bardolino’yu görebilirsiniz, üzüm bağları arasında kaybolabilir, bölgenin şaraplarından tadabilirsiniz. Çocuklu aileler için de İtalya’nın en ünlü tema parklarından biri olan Gardaland önerilebilir. Zeytinyağı ve şarap almayı da unutmayın. Biz bol dinlenmeli bir tatil planlamıştık, fakat yine duramadık yerimizde. Hem Garda Gölü çevresini gezdik hem de birer günümüzü Verona ve Venedik’e ayırdık. Bu seyahatimizde yanımızda minik bir gezgin olduğu için biz yapamadık ama aslında buraları, özellikle göl çevresini motosikletle gezmek yakışırmış ☺

Salo

Kısa Kısa Sirmione

Nerede gezilir, ne yapılır, nerede kalınır?
Konaklama

Villaggio Turistica Lugana Marina (Lugana), Hotel Villa Madrina (Garda)

Gez Gör

Sirmione: Scaliger Kalesi, Sant’ Anna della Rocca ve Santa Maria Maggiore kiliseleri, yarımadanın ucundaki arkeolojik alan (Grotto di Catullo) ve Giamaica sahil, Lugana sahili

Garda Gölü ve çevresi: Manerba, San Felice del Benaco, Salo, Peschiera, Riva del Garda, Bardolino, Gardaland

Aktiviteler

Motosiklet turu, bisiklet, göl kenarında yürüyüş, göl kenarında piknik, tekne turu, şarap tadımı, Garda Gölü çevresini gezme, İtalya’ya özgü lezzetleri tatma, göl kenarında çadır kampı

Ne Alınır?

Şarap, peynir, makarna, zeytinyağı, limoncello

Aklınızda bulunsun

Sirmione’ye Venedik, Bologna, Verona veya Milano üzerinden araç kiralayarak, otobüsle veya trenle gelebilirsiniz. Aracınızı şehrin girişinde bulunan otoparka bırakabilirsiniz.

Scaliger Kalesi, Sirmione  Salo  Sirmione  Sirmione  Sirmione  Scaliger Kalesi, Sirmione  Scaliger Kalesi, Sirmione  Garda Gölü  Scaliger Kalesi, Sirmione  Garda Gölü  Sirmione  Sirmione  Salo  Sirmione  Lugana  Sirmione  Sirmione  Sirmione  Sirmione  Salo  Salo  Lugana  Sirmione  Sirmione Sirmione  Sirmione  Sirmione  Sirmione  Sirmione  Sirmione  Salo  Salo